Torsdag d. 27. Februar 2003

14.Dag.
Jeg vågnede klokken 7.45, det er hjemrejsedag i dag, så jeg kunne tage den med ro til jeg skulle checke ud kl. 12. Vi blev først afhentet kl. 16. Det er det værste ved sådan en dag, man bliver pludselig "hjemløs".

Efter morgenmaden gik jeg tilbage for at pakke kuffert og rygsæk, huske at tømme skabe og skuffer, lige checke tre til fire gange om jeg nu også havde husket at få det hele med.

For sidste gang hos Maneé.
En sidste gang oliemassage - hende ville jeg gerne have med hjem Jeg gik for sidste gang hen for at få en omgang oliemassage. Lis og Poul lå allerede på briksene. Min sædvanlige massør var i gang med at give Lis massage. Jeg sagde jeg ville vente på at hun blev ledig, men "Bossen" sagde: Jeg tager over, så hun kan behandle dig. Lis sagde det var Ok. Jeg tror at min "favoritmassør" var lidt stolt over at der var nogen der forlangte hende specielt. Jeg fortalte hende at det var sidste gang jeg kom. Hun hviskede sagte: You got five minute extra. Hun fik ekstra drikkepenge denne gang. Det bliver svært at undvære den daglige omgang massage fremover.

Manicure og pedicure.
Store søster - bossen - klippede og filede negle på hænder og fødder Poul havde fortalt mig at han havde fået manicure og pedicure samme sted, og syntes det var rart. Det ville jeg også prøve. Det var "Bossen" herself der stod for det. Hun insisterede på, at hun ville have hendes bror skulle tage et billede af os, imens hun behandlede mine negle? Ja - hvorfor ikke. Det var første gang jeg prøvede det og jeg må give Poul ret, jeg havde faktisk en rar fornemmelse bagefter. Jeg fik sagt pænt farvel til dem, og de sagde jeg skulle komme tilbage næste år. Det gør jeg dog ikke, nok er Koh Chang et smukt sted, men da jeg ikke er den type der ligger hele dagen i solen eller er sportsdykker, så vil jeg ikke en anden gang kunne holde ud at være så passiv, som jeg havde været her, selv om det var bevist det jeg gjorde.

Checke ud.
Så er det tid til at sige farvel til de hjælpsomme piger i receptionen Jeg checkede ud kl. 12, og betalte mig regning. Jeg kom i tanke om jeg ikke havde lagt drikkepenge til rengøringspigerne. Jeg gik tilbage og fandt dem, de var allerede i gang med at gøre klar til de næste gæster. Jeg har ladet mig fortælle at de piger får omkring 180 - 200 Bath om dagen, det er under 40 kr., så lad være med at fedte med småpengene, de piger har et hårdt job Jeg deponerede min Pc'er i receptionen og gik mig en tur op i "byen". Selv om jeg kun havde en T-shirts, shorts og bare fødder i sandalerne så føltes det meget varmt. Jeg luskede lige så stille tilbage til skyggen på  hotellet, jeg havde jo ikke længere mulighed for at få et bad og skifte tøj. Jeg fordrev ventetiden med at læse en engelsksproget avis, sidde lidt i baren med en enkelt øl, snakke lidt med Bent, Poul og Lis.

Hjemrejsen er begyndt.
Farvel Koh Chang Vi blev afhentet af en grisebil, som kørte os ned til båden. Jeg købte to flasker vand på båden, for det blev garanteret en varm tur til Bangkok. Da vi kom over til fastlandet ved Laem Ngop, blev vi modtaget af den lokal guide vi havde med ved besøget i Ayutthaya.  Nu forestod der en tre til fire timers kedelig buskørsel. Bussens airconditionanlæg kølede så meget at jeg sad og frøs. Da jeg sad bagerst i bussen, besluttede jeg at jeg diskret ville skifte til lange busker og Sweatshirts. Jeg have ikke mere end lige fået hevet mine shorts ned, da bussen stoppede på en tankstation. Hø hø -  stor morskab - Mogens er fanget med bukserne nede.

Inde i tankstationens butik købte jeg en skive pizza, og en dåse is-kaffe. Vi spurgte vores guide om ikke han kunne få chaufføren til at skrue lidt ned for kølingen. Da vi startede med at køre igen havde chaufføren lukket for airconditionanlægget. Hjælp - der gik ikke to minutter før man kunne stege hanekyllinger i vindueskarmen. Det lykkedes dog til sidst at få en tålelig temperatur i bussen. Jeg sad og små sov indtil vi kørte ind i Bangkok. Endelig ankom vi til Bangkok International Airport - Terminal 1.

Sidst opdateret : 06. oktober 2005
Dag 13 Rejsedagbog Dag 15