Mandag 14. August 2006

8. Dag.
Svoger venter på vores Taxi Jeg vågnede ved halv otte tiden, vi havde aftalt vi bare skulle mødes nede ved morgenbordet omkring klokken halv ni. Det var jo hjemrejsedag i dag, så jeg havde masser af god tid. Efter badet gik jeg og små nussede med at pakke min kuffert og rygsæk, alt imens jeg skævede til nyhederne på fjernsynet. Da jeg gik ned i restauranten for at spise morgenmad, blev jeg mødt med vild panik. Restauranten var propfyldt med mennesker, det var ikke til at få en ledig sideplads, men da Karina og Flemming var færdig med at spise, fik jeg den ene af deres pladser. Der var en af gæsterne der var stiktosset, han skældte servitricerne huden fuld, og det hele skyldtes at der ikke var en krumme tilbage på fadene, alt spiseligt var støvsuget. Hotellet var åbenbart fyldt, og alle rejsehold havde fået den fremragende ide at tage af sted på samme tid. Det lykkedes dog mig at finde en croissant, et glas juice og en kop kaffe.

Taxi til lufthavnen.
Da det var tid til at tage til lufthavnen, fik vi en i receptionen til at ringe efter en Taxi til os, bilen kom ret hurtigt. Turen til lufthavnen tog kun en halvtimes tid, fordi der ikke var så meget trafik på denne tid af dagen.

Dublin Airport.
Vores Sas fly ankommer Vores fly bliver klargjort Vi fik hurtigt checket ind, og gennem sikkerhedskontrollen, så vi havde rigtig god tid. Vi prøvede at finde et sted hvor vi kunne sidde ned og få noget at drikke. Det blev til en kop kaffe til Karina, en Guinness til Flemming og en Smithwich til mig. Søster og jeg kunne godt mærke at Flemming var begyndt at blive nervøs, så vi snakkede fanden et øre af for at bortlede hans opmærksomhed på, at det snart var tid til at gå til Gaten og gå ombord på vores fly.

Flyvetiden var sat til 1 time og 55 minutter, og tiden holdt. Jeg kunne godt se at Flemming ikke befandt sig særligt godt, så han har sikkert følt at det var nogle lange timer inden vi landede i Kastrup. Flyskræk skal efter sigende være ret ubehageligt at lide af, noget jeg med mine over 300.000 km i luften, ikke selv forstår ret meget af.

Tilbage i Danmark.
Vi lander til tiden i Kastrup, og fik hurtigt fat i vore kufferter, vi gik ned og tog toget til hovedbanegåden, her skiftede vi til S-toget til Høje Tåstrup. Jeg skulle af på Brøndbyøster station, så det var tid til at sige farvel og tak til hinanden. Mærkeligt så hurtigt en uge går.

Epilog.
Lad det være sagt med det samme Dublin er et dejligt sted at besøge, og den er i sin størrelse ikke større end, at man kan gå rundt og opleve byen til fods. Irerne er et venligt og åbent folkefærd, og hvor man end kommer føler man sig velkommen. Byen havde masser af hyggelige pubber, hvor det altid er muligt at få et glas velskænket øl, mange steder kan man også få noget at spise. Jo Dublin var absolut et hyggeligt bekendtskab.

Sidst opdateret : 04. juli 2007
Dag 7 Rejsedagbog Rejsedagbog