9. DAG.
AGRA - JHANSI - KHAJURAHO.

Jeg blev vækket allerede kl. 5.30, men det skyldtes at vi skal nå et tog kl. 8.00. Det  hele kørte efter samme recept - bad, pakke kuffert, sætte kufferten udenfor døren, pakke rygsækken, spise morgenmad, checke ud, klar til afgang. Der kom en bus og hentede os, som så kørte os til stationen. Her blev vores kufferter hentet af nogle "kuffertdrenge", de skulle med ind i en særlig bagagevogn - vi kiggede lidt langt efter dem, gu' ved om vi ser dem igen.

Shatabti Expressen.
Shabati Expressen er ankommet Vi skulle med  morgentoget fra Agra til Jhansi. Turen var på ca. 220 km. og ville tage ca. 2 timer. Vi skulle sidde  'Luksusvognen' med aircondition og sæder! Der er findes åbenbart vogne uden sæder!! Vi skulle sidde i togvogn C2 og jeg på sæde nr. 5,  jeg kom til at sidde ved siden af min specielle ven Karsten (ham den jyske jyde..). Et tilfælde? Nå - toget ankom nogenlunde til tiden, det viste sig at være Shatabti Expressen fra Delhi til Bhopal. Vi havde fået at vide vi skulle skynde os både at komme på og af i en fart, fordi toget holdt ikke ret længe på perronen før det kørte igen - uanset hvad!! Vi nåede dog alle sammen at komme med og af igen. Toget skulle kun stoppe en enkelt gang inden det var vores tur til at komme af, men der kom et ekstra stop, måske det skyldes en ko på skinnerne? Det blev en sløv togtur, men vi havde også været tidligt oppe.

Jhansi og Ocha.
Den lokale barber i Ochra Vi ankom til Jhansi efter 2½ time. Her ventede vores bus, en bus UDEN forrude!!! Vores nye guide beklagede meget, men det havde ikke været muligt at skaffe en ny bus på så kort tid. Nu er førerrummet lukket med en glasvæg, så det er først og fremmest chaufføren og flaskedrengen det ville gå ud over. Vi havde en køretur på 176 km foran os. Efter et par buskstop nåede vi frem til den lille hyggelige by Orcha, en by med 5.000 indbyggere. Jeg gik lidt rundt i byen og havnede på et lokalt marked, på et tidspunkt mødte jeg Jonna og John så vi slog følgeskab. John ville have fat i nogle cigaretter, så da vi stod ved en bod, mødte vi to unge mennesker, hun var dansker og han fra Irland, de havde været rundt i Indien i et par måneder, vi fik os en hyggelig sludder sammen inden vi ønskede hinanden fortsat god tur.

Frokost ved Betwa floden.
Vi skulle spise frokost på et hotel der lå ned til Betwa floden, det var en meget flot restaurant, der kun serverede vegetariske retter. Jeg valgte buffeten, som så rigtig indbydende ud - og det smagte ganske godt. Efter frokosten gik vi os en tur ned til Betwa floden.
Et fotostop - fastholde en solnedgang Vi fortsatte vores rejse gennem staten Madhya Pradesh mod vores endemål Khajuharo. Vejene er utrolig elendige - bussen hoppede og dansede, det gjorde helvedes ondt i mit "trafikuheld". Asfalten var så smal at der ikke var nok asfalt til to biler der  passerede hinanden. Nok var der huller i asfalten, men det var for intet at regne med dem der var ude i kanterne. Bussen rystede så meget at skydevinduet ud til chaufføren gled op hele tiden, og låsetøjet virkede selvfølgelig ikke!

Vi havde en pladsrotations ordning i bussen og det var selvfølgelig min tur til at sidde på anden række i vindsiden, her fik jeg en h....  masse træk, jeg måtte holde på bussens gardin da det flagrede hidsigt om ørene på mig. Med jævne mellemrum måtte jeg bede Henriette som sad på første række, om at skyde vinduet for igen. Vi holdt en midtvejspause ved et lille cafeteria, her kunne vi kun købe Cola, de måtte ikke sælge øl. Efter en halv times tid bumlede vi videre der ud af. Det sidste stop vi holdt var et kort fotostop så vi kunne tage en smuk solnedgang. Det var nu blevet mørkt og de arme to der sad i førerhuset sad nu med store trøjer på.

Khajuharo.
Endelig nåede vi frem til Khajuharo, til vores Hotel Taj Chandela, det var  pæne værelser, store og rummelige. Jonna syntes at Flemming og jeg skulle komme over og få en kop kaffe,  efter vi havde fået vores kufferter op på værelset. Det var lige hvad vi trængte til. Der var to restauranter på hotellet, en buffet og en a la carte. Vi valgte a la carte restauranten - igen kylling af en slags, naan brød med hvidløg og en øl.

Nu sidder jeg på mit værelse sammen med min "dagbog", godt mør -  træt - forkølet eller hvad - mine bukkede ribben gør helvedes ondt pga. alle hullerne på vejen - Ok flere af mine "rare" medrejsende har trøstet mig med at der går kun 14 dage så er det væk igen. Det er jo dejligt, så har jeg kun 11 dage tilbage. Lige nu gør det ondt fordi jeg hoster af h.... til.

Sidst opdateret : 28. marts 2007
Dag 8 Rejsedagbog Dag 10