To dage i Bangkok

Jeg havde besluttet hjemmefra at jeg ville til Laos, primært for at se og opleve Krukkesletten. Turen op gennem Isan til Laos grænser skulle foregå med lokale busser, med start i Bangkok og nogle stop undervejs.

Jeg fløj med Lufthansa via Frankfurt til Bangkok, egentlig skulle jeg have fløjet med SAS men der var optræk til strejke med piloterne, så jeg turde ikke andet end annullere min billet hos SAS, og så booke hos Lufthansa i stedet for.

Turen over Frankfurt gør flyveturen længere, så jeg ankom noget senere til Bangkok, jeg tog direkte til mit hotel. Jeg var godt træt og havde hovedpine, så jeg tog et varmt bad og gik på hovedet i seng, det varede desværre længe inden jeg faldt i søvn.

Anden dag.
Jeg sov til klokken 10, det betød ingen morgenmad til den herre. Jeg købte et telekort til min mobiltelefon, det er den billigste måde at ringe hjem til Danmark på.

Jeg besluttede at tage Skytrain til Taksin station og så sejle op til Grand Palace, det er altid rart at sejle på floden, for det  er helvedes varmt i dag, 34 C i skyggen.

Wat Arun - Morgenrødens tempel
Trængsel ved indgangen til Grand Palace

Under sejladsen til Grand Palace passerede jeg det smukke tempel Wat Arun - Morgensrødens tempel.

Indgangen til Grand Palace, Der er altid mange mennesker der vil besøge Grand Palace.

Wat Arun - Morgenrødens tempel

Der findes mange smukke bygninger, stupaer og statuer på Grand Palace

Jeg tilbragte det meste af dagen på Grand Palace. Spiste sent frokost der, inden jeg tog samme vej tilbage til mit hotel. Jeg er glad for jeg skal væk fra Bangkok i morgen, for luften er tyk af bilos.

Jeg fandt et sted at spise min aftensmad, her faldt jeg i snak med en svejtser, en skotte og en amerikaner. En af dem kendte en bar i nærheden, hvor der blev spillet rockmusik live, så vi endte der. Jeg må indrømme der gled et par pils ned, så det blev lidt sent.