Med fly fra Trat til Bangkok

Jeg vågende allerede 7.30 ærgerligt jeg ikke kunne sove lidt længere, fordi der er hjemrejsedag i dag. Jeg skal først flyve fra Bangkok kl. 0.30 i nat, for øvrigt med Lufthansa, så jeg skal skifte fly i München, med fire timers ventetid der. Puha - det bliver en streng tur, så jeg brugte formiddagen til at slappe af. Jeg blev afhentet på Alina Resort af Bangkok Airways minibus ved 14 tiden.

Tilbage til fastlandet.
VIP bussen har hente mig og kørt mig ombord på færgen Færgen til Fastlandet
Vi sejler frA Koh Chang Farvel Koh Chang
Sejlturen over til fastlandet ved Laem Ngop, tog kun en halvtimes tid og kørslen til Trat's lille lufthavn nogenlunde samme tid.

Trat Airport.
Trat lufthavn Mit fly ankommer
Trat Airport er en lille hyggelig lufthavn, den ejet af Bangkok Airways, som har betalt for anlæggelsen og dermed også har monopol på flyveruten. Bygningerne er åbne og luftige og arkitekturen er meget thailandsk, og materialevalget er også thailandsk. Der var opstillet to dataskærme med gratis adgang til Internettet., ligeledes var der gratis kaffe, kage, frugt og juice.

Bangkok Internationale Airport.
Checkin skrankerne i BKK lufthavn Der var some steder lange køer ved indcheckningen
Da flyet ankom til Bangkok landede den i indenrigslufthavnen, så jeg tog shuttlebussen til den internationale afdelingen af lufthavnen. Jeg kom af med min kuffert ved at checke ind ved business skranken. Der var over 6 timer til det var tid til bording, så jeg overvejede om jeg skulle tage ind til Bangkok, men det var sgu så varmt og da jeg har været der så mange gange, opgav jeg tanken igen.

Fattig eller bare fedtet.
Jeg rejste med Lufthansa i stedet for SAS af tre grunde:,Der var optræk til konflikt, der var allerede afgivet strejkevarsel, billetten var 1.000 kr. billigere, og så sidst men ikke mindst er service bedre ombord. Jeg har ikke det store behov for alkohol, men jeg holder af at få et glas rødvin og en øl til min mad og samt en cognac til kaffen, måske en øl senere hen, men kun måske. Hos SAS bliver man afkrævet betalingen for de to øl og cognacen, ærligt talt SAS, med en billet til over 8.700, hvor fattigt kan det blive? Nå de har truffet deres valg, jeg kan jo bare foretage mit, når man skal sidde i et fly i 10 - 11 timer er valget nok ikke så svært.  

Det blev en lang tur, fordi jeg skal vente fire timer i München, inden jeg kunne fortsætte til København. Vi fik serveret frisk kaffe og et par varme boller til, ombord på flyet, uden ekstra regning! 

Min rejse var slut for denne, jeg var godt træt de første par dage efter jeg var kommet, så lidt mæt af at rejse var jeg nok,, men det varer nok ikke så længe før jeg atter får udlængsel igen.

Sidst opdateret : 12. september 2007
To dage i Udan Thani Rejsedagbog Rejsedagbog