6. marts - 9. marts.

06-03-2007

Hej igen

Jeg er nu kørt med bus til Kalasin, som jeg vil kalde verdens ende (omtrent), her har jeg lejet mig ind på et hotel, uden tvivl byens bedste, stort og flot og koster kun 150 kr. pr nat. Jeg havde en stille aften i Khon Kaen, jeg var godt træt af turen fra Buriram. Jeg bliver nok her to dage inden jeg drager videre til Mukdahan by, som ligger ved Mekong floden. Her er ikke blevet mindre varmt, så midt på dagen er det en god ide at holde sig i skygge.

Nu ikke mere for denne gang, bare lige for at fortælle at alt er vel.

Templet i Phimai Set fra en anden vinkel

Efterskrift.
Mens jeg var i Khon Kaen, tog jeg en afstikker til Phimai, jeg ville så gerne gense det smukke tempel i Phimai, Prasat Phimai. (Se billedserien Prasat Phimai under Billedarkiv)

Jeg kørte videre ud til det store Banyan træ. Jeg missede besøget første gang jeg var i Phimai, det var i forbindelse med en grupperejse og det var desværre ikke på programmet. Træet som startede som et lille træ, fylder nu omkring 3200 m2. Det har bredt sig ved hjælp af de luftrødder som grenene skyder, gennem de omkring 350 år som man anslår er træets alder. Det er en forunderlig oplevelse at gå rundt i "skoven" med den viden at det i virkeligheden "kun" er et træ. (Se billedserien Banyan Tree under Billedarkiv)
Det store Bayan træ uden for Phimai by Det er altså rigtigt stort det træ

07-03-2007

Hej igen

Jeg er stadig i Kalasin, jeg besluttede at blive i "hullet" endnu en dag, der er et stor swimmingpool på hotellet, den har jeg besigtiget i dag. Kender I små dyr der kan leve i klorvand? Her findes de, måske en afart af en kloramøbe. Jeg afstod fra at stifte bekendtskab med disse interessante væsner.

Jeg tager videre i morgen til Mukdahan, ned til floden over alle floder - Mekong River. Jeg vil vade lidt rundt i byen, måske finder jeg et sted hvor jeg vover at spise ellers må jeg spise på hotellet. De har en udmærket restaurant hvor maden er god, problemet er at der er musik til maden og der er to som synger, en mand og en dame og de kappes om hvem der kan synge mest ad helvedet til. Måske tager jeg mine ørepropper med næste gang. Ha Ha.

Tak til alle jer som har sendt mig en hilsen, desværre kan jeg ikke nå at besvare dem, håber i forstår mig.

Jeg kan se på TV at I ikke ligefrem er ved at dø af kulde, så jeg vil nøjes med at sende jer mange tanker (ingen varme).

Regn med at høre fra mig igen.

Mogens

PS: Endelig lykkes det at tampe et brev sammen på dette elendige hakkebræt af et tastatur - Puha
Hotel Rimpao i Kalasin Svømmepølen med små indbyggere

Efterskrift.
Med hensyn til de små dyr der levede i swimmingpoolen, er der nogen der senere har fortalt mig at det er myggelarver og at de trives i bedste velgående i klorvand, ser man det, så blev jeg det klogere.

Jeg tog en ordentlig vandretur om eftermiddagen rundt i byen, der findes et ret stort marked hvor der sælges landbrugsmaskiner, tøj, køkkensager og porcelæn, der ud over sælges der fødevare af forskellig slags .
Markedet i Kalasin Lækkerier for de interesserede

08-03-2007

Hej igen

Der var Festival i Kalasin i går, så det måtte jeg lige have med, jeg fik også en klipning i går. Jeg havde store problemer med at forklare den unge dame at hun ikke måtte klippe for meget af. Hun kunne ikke et eneste engelsk ord, men ved at "klippe" med to fingre og et nid noi (ikke meget), så lykkedes det. Der kom senere en dame ind i hendes salon der kunne lidt (meget lidt) engelsk, hun kunne så forklare lidt, så vi på den måde kunne kommunikere. Inden jeg gik, fik jeg at vide at min frisør var fraskilt, 30 år og havde to børn, de var begge i salonen. Jeg fik et billede af hende med hendes navn og telefonnummer - haha - for ikke jeg skulle være i tvivl, sagde hun farvel da jeg gik med et Sawadee Ka Teerak (farvel elskede) - ha ha, jeg fik hurtigt benene på nakken. Jeg forlod Kalasin i dag kl. 10 med bus. Turen til Mukdahan tog små 3 timer, men med Rolling Stones og Leonard Cohen til at underholde mig gik turen helt fint. Jeg har været i banken for at veksle og derefter nede ved floden, dejligt syn og Laos ligger der som altid, badet i sol.

Jeg har fundet et hotelværelse til omkring 70 kr. med bad og aircondition, så nu skal jeg bare finde en god restaurant, så kører det bare.

Ha det nu rigtig godt, indtil jeg giver livstegn fra mig igen.

Mogens

Her sidder jeg i saksen En damefrisør - ledig på markedet

Efterskrift.
Da jeg ankom til Mukdahan busstation, havde jeg et bestemt hotel i tankerne, men den Tuktuk driver jeg stoppede og bad ham køre mig til hotellet, forlangte 100 Bath, det var langt i overkanten, så jeg bad ham om at køre uden mig, det gjorde han så. Ha ha - han var den eneste der var tilbage på busstationen, så jeg trillede lidt rundt i nabolaget, med et udtryk i ansigtet som om jeg havde styr på det hele. Nå - jeg kom ikke til at tabe ansigt, for jeg stødte på noget der lignede et hotel. Der gik jeg så ind, og fik mig et værelse med bad, aircondition og TV - sådan du.
Typisk busstaion i provinsen - min bagage venter på min bus skal ankomme Madsælger kommer ombord på busserne

09-03-2007

Hej Alle

Jeg er stadig i Mukdahan, her er dejlig varmt. Jeg faldt i dårlig selskab i går, med 6 politibetjente, mit hoved er lidt firkantet i dag, jeg venter kun på det skal blive bedre, når det sker vil jeg tage ned til floden igen.

Jeg købte tre kyllingelår på markedet i går, dem spiste jeg siddende på en kantsten, alle thaier var ved at dreje hovedet af led. Der er ikke mange vesterlændinge her, har hilst på en svejtser to day - åh jeg er begyndt at tale engelsk med mig selv, der er ikke mange danskere på denne kant af landet, så alt foregår på engelsk. Jeg drager videre i morgen til Nakhon Phanom, jeg vil så prøve at holde mig fri fra politiet - haha.

Jeg bor på et hotel til 60 kr. det kan næsten ikke gøres billigere, det er med bad, aircondition og TV. Jeg sidder på den mindste Internetcafe jeg endnu har været på, kun 1 computer og to piger til at passe butikken, gu' ved hvad de lever af.

Nu vil jeg slutte for denne gang, men tak for alle jeres hilsner.

Mogens
(Se billedserien Natmarked i Mukdahan under Billedarkiv)

Grisemam - klar til salg Den mindste Internetcafe - hos Fon i Mukdahan

Efterskrift.
Jeg spadserede ned til natmarkedet, det var godt nok en lang tur, jeg fandt en bank på vejen, her vekslede jeg 1.000 kr. Så havde jeg kontanter til at betale mit hotelværelse med, de tager nemlig ikke imod kreditkort. Efter jeg havde spist på natmarkedet, ville jeg tage en Tuktuk tilbage til mit hotel, men der var ingen at se i miles omkreds, så jeg måtte vandre samme vej tilbage. Jeg gjorde et stop på en restaurant på vejen hjemad, her var musik og sang. Desværre faldt jeg som sagt i dårlig selskab, nå det er nu ikke hver dag jeg bliver kørt hjem af politiet.
Busstationen i Mukdahan Han leverede min morgenmad de dage jeg opholdt mig i Mukdahan