22. marts - 25. marts.

22-03-2007.

Hej igen
Jeg er tilbage i Maha Sahakham igen, det var egentligt ikke meningen, jeg ville tage natbussen fra Roi-Et til Bangkok, men efter der var sket en frygtelige ulykke med en lignende bus, hvor bussen væltede og blokerede bussen eneste dør, og bussen brød i brand - 21 indebrændte og 30 kraftigt forbrændte, besluttede jeg at tage tilbage til mit dejlige Hotel Taksila, købe mig en flybillet og så vil jeg tage bumlebussen til Khon Kaen i morgen. Der er to døre i den bus, plus der er nogle skydevinduer og resten af vinduerne truer hele tiden med at falde ud, så den skulle være mere sikker - haha. Selve byen Roi-Et kunne jeg godt lide, jeg gik rundt om aftenen for at finde et sted at spise, og stødte så på en restaurant som var ejet af en canadier, der sad en hel del faranger (vesterlændinge), den ene mere stangstiv end den anden, det var mit indtryk de fleste boede der, sørgeligt at se dem på den måde.

Jeg glemte at fortælle at på mit værelse på hotel Taksila er safetybox, badesandaler, hjemmesko, badekåber, satellitmodtager, telefon med fax, de 8 puder jeg omtalte er kun til pynt der er selvfølgelig 4 store rigtige hovedpuder, det eneste som jeg ikke er begejstret for er badevægten, der har tendenser til at overdrive. ;-) Der blive skiftet sengetøj hver eneste dag, og om eftermiddagen bliver der stillet en skål med frisk frugt ind på værelset, plus en avis, desværre kun på thai, i reolen er der mindst 10 livsstils magasiner, nå nu ikke mere om hotellet, der er sikkert noget jeg har glemt, men hvis du kommer forbi, så check om jeg har glemt noget. Da jeg ankom i dag blev jeg budt velkommen tilbage af dørmænd, receptionisterne og rengørings personalet, selvfølgelig alle med et stort smil. Jeg vil se om jeg kan finde lidt let frokost og så ellers vade rundt i byen, så meget jeg nu orker, fordi varmen er vendt tilbage med fornyet styrke.

Nu ikke mere for denne gang.

Hotel Taksila Min dejlige store seng

Efterskrift.
Jeg gik en tur ned på det lokale marked i Maha Sarakham, her købte jeg noget grillet kylling, det skulle gøre ud for min frokost. Bagefter gik jeg ind på den lokale kaffebar, hvor jeg købte mig en cappuccino. Jeg satte mig ved den store rude ud til gaden, så jeg rigtig kunne studere folkelivet uden for. Jeg indtog min aftensmad i Hotel Taksila restaurant.
Markedet i Maha Sarakham Gadesælger i Maha Sarakham

23-03-2007

Hej igen

Så er jeg havnet i Bangkok, bumlebussen og en Tuktuk bragte mig til lufthavnen i Khon Kaen, flyveturen tog kun en lille time, jeg havde booket et hotel over Internettet, og er nu blevet installeret, jeg må indrømme at hotelstandarden er faldet en del, men priserne i Bangkok er noget højere. Jeg havde en stille aften i Maha Sarakham, jeg fik noget godt at spise og fik taget afsked med byen. En rar by og ikke så mange turister.

Bangkok er som altid støjende og osende, jeg har fået tanket min mobil op med taletid, og vil nu gå på jagt efter noget spiseligt, jeg har intet spist siden min fortræffelige morgenmad i Maha Sarakham, dagen har været præget af transport, så jeg har ikke oplevet så meget endnu, men solen er ikke gået ned endnu, så måske..??

Jeg tror jeg kan nå at sende endnu en hilsen eller to inden jeg vender snuden hjemad.

Bus fra Maha Sarakham Busstationen i Maha Sarakham

Efterskrift.
Jeg kørte med bus fra Maha Sarakham til Khon Kaen. Jeg havde lidt ventetid i lufthavnen, inden flyet lettede mod Bangkoks nye lufthavn. Det blev den sædvanlig tur med Taxi ind til byen, jeg havde som sagt bestilt mit hotelværelse via Internettet, så jeg fik checket ind uden problemer. Jeg spiste min aftensmad på en indisk restaurant, jeg fik Tandori kylling og et garlic nan brød, en krydret omgang.
Khon Kaen Airport Thai Airways flyver til Bangkok

24-03-2007

Hej igen.

Dagen i dag er ingen undtagelse - helvedes varmt. Jeg stod tidligt op i dag, så efter morgenmaden, tog jeg Skytrain ned til floden, jeg ville besøge Wat Arun, Morgenrødens tempel, endnu en gang. Det er utroligt smukt, alle dekorationerne er lavet af kinesisk porcelæn, derefter tog jeg tilbage over floden til Wat Po for syvende gang, det er altid en stor oplevelse at se verdens største liggende Buddha, og jeg har ikke været i Bangkok hvis jeg ikke har været der. Der efter tog jeg til Chinatown, byens most crowded place, her vadede jeg rundt en times tid, ret anstrengende at mase sig gennem menneskemasserne, men altid spændende at se alt det ragelse og kitsch der sælges her. Jeg tog en båd og Skytrain tilbage til Sukhumvit road, her spiste jeg en peppersteak med salat og en dejlig kold øl, (en lille en), jeg har lige købt den nye James Bond film på DVD og Clint Eastwoods "Flags of ours Fathers", de kostede den svimlende sum af 18 kr. stykket! Nu vil jeg tage tilbage til mit hotel for at hvile mig lidt, tage et bad og vente på det skal blive lidt køligere, inden jeg vover mig ud igen.

Wat Arun - Morgenrødens tempel Sejltur på floden

Efterskrift.
Jeg var ikke rigtig sulten, så jeg sprang aftensmaden over, jeg nøjedes med en kaffe latte. Jeg fik også en gang oliemassage, og bagefter shoppede jeg lidt, men det har jeg beskrevet i den efterfølgende e-mail. Efter den omgang, gik jeg hen til baren Hillery II, for at lytte til live musik. Jeg blev der til orkestret holdt pause, så blev den hip hop musik, der blev fyret af for fuld drøn, for meget for mig, så jeg gik tilbage til mit hotelværelse, her kiggede jeg lidt TV inden søvnen overmandede mig.
Fra Chinatown Fra Chinatown

25-03-2007

Hej igen

Det bliver sidste mail for denne gang, jeg rejser hjem til Danmark i aften. 0.25 er det tid for take off. Jeg har ikke fået meget massage på denne tur, så jeg besluttede i går aftes at nu skulle det være, så jeg gik ind i en massageshop hvor jeg blev modtaget af en lille nipsgenstand af en pige. Hun viste mig til rette, og gik igen. Waw - ind kom en mindre udgave af en Sumibryder, ca. 130x130 cm i størrelse, hun gik så i gang med at tvære mig ud, efter en time var jeg totalt mørbanket, resultatet kan ses i dag, jeg har store blå/røde mærker på mine arme, og det betaler man penge for - ha ha. Jeg shoppede lidt i går aftes, købte 8 Dvd'er af de nyeste film, så håber jeg ikke jeg bliver stoppet i tolden, så ryger de nok. Jeg har checket ud fra mit hotel og er nu hjemløs, det værste er at det er så varmt og jeg ikke kan få et brusebad, inden jeg skifter til 'Danmarks tøj', nå det må mine sidemænd i flyet leve med. Jeg vil nu gå på jagt efter et køligt sted, hvor jeg kan få lidt spiseligt.

Det bliver den sidste hilsen for denne gang i morgen begynder hverdagen igen.

Mit hotel i Bangkok Min seng i det spartanske hotelværelse

Efterskrift.
Hjemrejsedagen er altid kedelig, fordi man skal checke ud kl. 12, derefter er man hjemløs. Jeg fik lov til at opbevare min bagage på hotellet, de havde et specielt rum til det samme. Jeg gik en tur langs Sukhumvit Road, det var lidt af en formålsløs slentre rundt, bare for tiden til at gå. Jeg indtog min sene frokost på en italiensk restaurant, det blev til en Pizza Napolitano, ikke den helt store kulinariske oplevelse. Jeg tog Skytrain tilbage til Nana Station. Jeg gik rundt og osede i de forskellige boder, som var opstillet langs Sukhumvit Road, mange af de der har boderne er døvstumme, jeg kan forestille mig at det er en slags social aftale - godt nok for dem.

Da det var ved at være tid til lidt aftensmad, gik jeg tilbage til mit hotel. Her bestilte jeg et svinekotelet i restauranten. Mens jeg ventede på at det skulle blive tid til at tage til lufthavnen, fik jeg min sidste Singha Beer i denne omgang. Klokken 21.15 hentede jeg min kuffert, jeg fangede en taxa ude på gaden til Lufthavnen.
Restauranten på hotellet - her spiste jeg mit sidste måltid i Thailand Min farvel til Bangkok med en Singha Beer