Søndag d. 23. November 2005

1.Dag.
Tid til farvel.
Vi var ved at lægge an til landing i Bangkok Airport. Det var tid til at sige farvel til mine rejsefæller fra Vietnam turen, vores vej skulle skilles her, de skulle hjem til Danmark, og jeg skulle have nogle dage på Koh Samui, før jeg vendte snuden hjemad.

Bangkok Airport.
Jeg havde på flyet snakket lidt med en dansker som boede og arbejde i Bangkok, han fortalte at han havde en fidus hvordan man hurtigt fik fat i en taxi uden om den altid lange kø uden for ankomsthallen. Så vi fulgtes ad ud gennem Paskontrollen og toldkontrollen. Det viste sig nu at være en klam fidus, som gik ud på at gå hen til afgangshallen og så fiske en taxi der lige havde sat nogle passagerer af, men det kræver at der kommer nogle taxier og det gjorde der bare ikke. Så tilbage til ankomsthallen og den lange kø.

Ind til byen.
Ankomst til Bangkok Lufthavn Klokken var 23.35 før det var min tur, nu var der en halv times kørsel ind til mit hotel. Under vejs kom jeg til at tænke på hvorfor jeg havde bestilt et hotel over Internettet, som lå inde i byen og ikke et nær lufthavnen, jeg skulle jo her ud igen inden for de næste 12 timer. Nå det var for sent nu, men nok værd at huske på til en anden gang. Jeg ankom lidt over midnat og fik hurtigt checket ind. De havde ikke "solgt" mit værelse til en anden. En Bellboy tog min kuffert og hjalp mig op til mit værelse. Selve værelset var bestemt ikke noget at skrive hjem om, det virkede lidt laset og godt slidt, og mindst et par stjerner eller mere under hvad jeg havde været vandt til i de sidste tre uger. Nå - pyt med det, jeg skulle jo kun sove her og af sted igen i morgen formiddag. Så jeg tog mig et bad og hoppede bagefter på hovedet i seng. Det tog mig ikke mange minutter at falde i søvn.