Onsdag d. 26. November 2005

4.Dag.
Chaweng Beach Jeg vågnede klokken 7.30, jeg besluttede mig for at tage en dukkert i havet, så på med badebukserne og badekåben og af sted ned til vandet. Jeg var alene på stranden, jeg tog en hurtigt beslutning og på hovedet i vandet, det var dejligt forfriskende, men efter fem minutter gik jeg på land igen og tilbage til min bungalow. Efter et varmt bad, var det tid til morgenmad.

Morgenmad.
Det blev til et spejlæg, et par ristet toastbrød med marmelade, orangejuice og så to kopper kaffe. Under morgenmaden sad jeg og studerede et kort over øen, jeg opdagede at der sydpå lå en sommerfuglefarm, det kunne være sjovt at besøge den. Jeg var ret sikker på at jeg kunne tage nogle spændende foto af sommerfuglearter, man ikke ser i Danmark. Nu var det bare at finde ud af hvordan jeg kom frem og tilbage til farmen. Jeg spurgte i receptionen, her sagde de at det nemmeste var nok at hyre en af dem med motorcykel, der tilbød sig ude på vejen.

Viewpoint.
Endnu et smukt viewpoint Det viste sig at være nemt nok, jeg viste ham stedet på mit kort og han sagde ok. Vi aftalte prisen og så kørte vi af sted. Han gjorde et stop på vejen, ved et såkaldt viewpoint, han mente åbenbart at det skulle jeg lige have med. Det var et rigtigt smukt sted som var rart at få med i "købet".  Så efter fem minutters kig kørte vi videre. Vi havde vel kørt et kvarters tid, da det begyndte at regne, og dem der har været på de kanter af verden ved hvad det betyder. Det væltede ned i spandevis, så vi måtte skyndsomt søge læ et sted. Der stod vi så og gloede dumt de næste to timer inden det stilnede så meget af at vi kunne fortsætte igen.

Sommerfuglefarm.
Ja så venter vi Nå - vi nåede endelig frem til Sommerfuglefarmen, men damen i billetlugen sagde at jeg skulle ikke regne med at der var nogen sommerfugle der ville flyve rundt de første par timer. Go'daw mand, hvad nu? Jeg sagde til min motorcykelkører om han ville køre mig hen til en zoologisk have, som jeg havde spottet under kørslen, så kunne vi altid køre tilbage igen til sommerfuglene. Han indvilgede i det, men vi var ikke kørt ret langt, før det begyndte at styrte ned igen. Problemet var nu, at der absolut ingen steder var hvor vi kunne finde læ, så vi var gennemblødte i løbet af no time. Jeg foreslog at vi lige så godt kunne køre tilbage til mit hotel, for det blev nok ikke til nogle sommerfuglefotos's  i dag, og så var vi så drivvåde at det var meget fornuftigt at få noget tørt tøj på.

Og det regnede.
Vi kørte så tilbage ad samme vej igen, alt i mens regnen væltede ned. Ind i mellem forcerede vi store vandpytter og med jævne mellemrum oversprøjtede de modkørende biler  os med kaskader af vand. Bagefter fattede jeg ikke jeg turde sidde bagpå motorcyklen, at jeg overhovedet ikke var betænkelig, fordi jeg på visse tidspunkter ikke kunne se to meter frem. Omkring en kilometer før vi nåede til mit hotel, stoppede det pludseligt med at regne, lige så pludselig som man lukker for en vandhane. Da vi nåede frem til  mit hotel, betalte jeg for turen, jeg gav ham lidt mere end vi havde aftalt, det så han ud til at være godt tilfreds med. Jeg gik ind i receptionen for at hente min nøgle, de kiggede på mig, som stod der drivvåd, og de spurgte mig med et smørret grin, om jeg havde været ude og bade med alt tøjet på. Ha ha - hvilke ustyrlige morsomme mennesker.

Varmt bad og tørt tøj.
Det var dejlig at få alt det klamme tøj af og få et langt varmt bad. Jeg tog tørt tøj på og lavede mig en stærk kop kaffe. Jeg følte jeg var ved at blive menneske igen. Jeg ville hænge mit våde tøj til tørre ude på terrassen, men det begyndte at regne igen, så det måtte jeg opgive. Jeg besluttede at springe frokosten over, jeg havde ikke lyst til at blive våd igen. Jeg havde nogle vafler, dem klarede jeg mig så med. Da det ikke så ud som om regnen ville stoppe lige med det samme, kravlede jeg i seng og tog mig en lur.

Det er selvfølgelig ærgerligt at løbe ind i en dag som denne med regnvejr, især når man som jeg, kun har så få dage her på øen, men det må man tage med, og så gøre det til en oplevelse i sig selv. Desværre fik jeg ikke taget nogen billeder af regnvejret, fordi jeg var hunderæd for fugt (vand) i mit digitale kamera.

Da jeg vågnede igen, var det mørkt. Det var tid til at finde et sted at spise, efter en lille tur langs gaden, smuttede jeg igen ind på den lille thai restaurant som jeg spiste på første aften. Jeg kiggede ikke en gang på spisekortet, fordi jeg var ikke i tvivl om hvad jeg ville have, Tom Yum Kung - mai pet (ikke for krydret), samt grillet rødfisk, og så en flaske Singha Beer. De to retter bliver jeg aldrig træt af. Servitricen så velfornøjet ud (tror jeg nok), her kom der en der vidste hvad han ville have.

Slappe af.
Efter jeg havde spist, besluttede jeg at gå tilbage til mit hotel, på vejen tilbage smuttede jeg ind hos Seven Eleven. Her købte jeg et par flasker øl og lidt guf til aftenhyggen. Jeg lå på sengen og hyggede mig med mine indkøb, mens jeg zappede rundt på fjernsynet. Det havde været en underlig dag i dag, hvor jeg ikke nåede at opleve det jeg gerne ville, nå pyt, jeg havde en rigtig god dag i går. I morgen står den på hjemrejse, puha - det bliver en lang dag, nå - det har jeg prøvet før. Jeg ved faktisk ikke hvad klokken var, da jeg lagde mig til at sove.

Sidst opdateret : 08. december 2006
Dag 3 Rejsedagbog Dag 5