Onsdag 11. oktober 2006

Hektisk start.
Starten på min dag var ret hektisk , jeg har givet udtryk for alle mine små besværligheder inden min afrejse, mine problemer var ikke forbi endnu. Min datter blev hasteindlagt på Bispebjerg Hospital tre dage før min afrejse med en blodprop i hjernen, så mit sidste besøg på hospitalet skete lige inden jeg tog til lufthavnen. Hendes tilstand var nu stabil, og tilsyneladende var det nu kun et spørgsmål om tid før hun igen var i fuld vigør. Så vi aftalte at jeg kunne tage af sted med god samvittighed og så holde kontakten ved lige via mobilen. Jeg tog hjem fra hospitalet ved 15 tiden, for at hente min bagage og så af sted igen med en Taxi til Kastrup Lufthavn.

Tak skal du ha'.
Jeg skal ellers love for at de forstår at tage sig betalt, jeg tror turen kostede omkring 350 kr., det stod i skærende kontrast til den reklame for flybilletter som hang i afgangshallen: Wien, Prag, Budapest osv. for 290 kr.! Ak ja.

God tid.
Jeg havde tid nok til at få mig en kop kaffe og slappe lidt af, inden jeg skulle til Gaten. Jeg skulle flyve med Lufthansa, der fik vi altid lidt at spise og drikke som en del af billetprisen, modsat "fattig SAS" hvor man skulle betale for alt, men så får man også lov til at betale noget mere for billetten.

Flyet LH3077 til Frankfurt afgik til tiden 18.50 fra Gaten, flyvetiden var halvanden time. Jeg fik serveret kyllingebryst, et glas rødvin og så en cognac til kaffen. På mit boardingkort med flyet til Bangkok stod der at flyet afgik fra Gate B23, men jeg kender mine lus på travet, så jeg checkede om det passede, som det første da jeg ankom til Frankfurt, ha ha - jeg kunne konstatere at Gaten var ændret til B28.

Frankfurt Airport.
Jeg skulle først flyve videre til Bangkok kl. 22.35, og da jeg havde været i denne lufthavn nogle gange før, vidste jeg hvor baren lå. Jeg fandt en ledig stol ved baren og bestilte et krus øl, ved siden af mig sad en ung tysker som jeg faldt i snak med. Det viste sig at han skulle til Kuala Lumpur, han havde arbejdet der i tre år og skulle nu besøge nogle gamle kolleger. Det viste sig at det fly vi skulle med fløj til Kuala Lumpur via Bangkok! Ja hvorfor ikke Mogens, du kunne have fløjet direkte til KL. Jeg fortalte ham om mine besværligheder med mine flybilletter, nå  vi havde så lidt at grine af. Han spurgte mig hvorfor jeg ville til KL på denne tid af året, jeg forstod ikke rigtig hvad han mente med det, men det skulle jeg senere finde ud af. Han ville gå til Gaten, så vi sagde pænt farvel og ønskede hinanden god tur. Der kom en nordmand der overtog den ledige barstol, vi fik en lille sludder, han skulle med samme fly, så da det var ved at tid til bording, fulgtes vi ad til Gaten.

LH0782 til Bangkok.
Boing 747 på startbanen Så letter vi
Min tyske sidekammerat på 33C Min svejtsiske sidekammerat på 33A

Flyet jeg skulle med var et Boeing 747/400, jeg skulle sidde på sæde 33B, da jeg kom ombord viste det sig at min sidekammerat var den unge tysker jeg havde snakker med i baren.  Vi lettede kl. 22.45, ca. 10 minutter forsinket. Vi blev budt på en drink inden maden kom. På vinduespladsen sad en svejtsisk dame, hun skulle møde sin mand i Bangkok, og så skulle de videre til Hua Hin, da jeg havde været der et par gange, kunne jeg anbefale dem nogle restauranter, hvor maden var god, og give hende adressen på en rigtig god skrædder.

Mad igen.
Jeg var ikke rigtig sulten så jeg stak lidt til den sammenkogte ret, men rødvinen gled ned, det gjorde den obligatoriske cognac til kaffen også.

Sov godt.
Jeg havde en bog med til at læse i, hvis jeg nu ikke kunne falde i søvn, men da de begyndte at dæmpe lyset, faldt jeg i søvn, og sov faktisk lige til de begyndte at tænde lyset igen. Det er som regel tegn på at det er ved at være tid til morgenmad. Duften af friskbagt brød og kaffe bredte sig i kabinen. Efter morgenmaden var der tid til at udfylde ind og udrejsekortet, jeg fik oven i købet en ekstra, fordi jeg skulle ind og ud igen af Thailand, så den udfyldte jeg på forhånd.

Jeg kunne høre lyden fra landingshjulene da de blev slået ud, kort efter rørte hjulene landingsbanen. Jeg var ankommet til Bangkok.