Epilog

Dagene efter.
Dagen efter vi var kommet hjem tog vi ind til Alletiders Rejser på Vesterport, for at beklage os over den behandling, som det hotel de havde på deres program, havde givet os. Da vi jo havde betalt forud for opholdet, mente vi ikke at de skulle have betaling for de dage vi ikke kunne bo på deres hotel og slet ikke efter den behandling de gav os. På rejsebureauet blev vi henvist til deres serviceafdeling og fik så et telefonnummer og et navn vi skulle henvende os til. Så da vi kom hjem ringede jeg på nummeret, men fik at vide at vedkommende person var syg, men da jeg alligevel skulle fremstille sagen skriftlig skulle jeg bare skrive til dem, og da jeg godt kunne sende klagen via e-mail, fik jeg så sagsbehandlerens e-mail adresse. Jeg beskrev forløbet i en noget kortere version end beskrivelsen under Dag 3.

Nu må vi bare vente på udfaldet af sagen, men jeg har fuld tiltro til at Alletiders Rejser er et hæderligt rejsebureau, der ikke forsøger at finde en eller anden paragraf at dække sig ind under, som står skrevet med småt i "Almindelige betingelser for deltagelse i pakkerejser m.m.".

Afbestilling.
Samtidig skrev jeg til bureauet i Prag og afbestilte den bil der skulle hente os om lørdagen for at bringe os i lufthavnen. Her har vi fået et meget pænt svar, at de havde nogle problemer fordi de også var berørt af oversvømmelserne, og lige nu havde et "nødkontor", vi ville højst sandsynlig få halvdelen af de forudbetalte penge tilbage, og de ville vende tilbage når de igen havde normale tilstande på bureauet.
Her adressen på bureau hvis du skulle få lyst til at gøre brug af deres service, bestilling af hotel, ture eller hent og bring i lufthavnen :
www.andel3w.dk/prag/

Fredag d. 30 august indløb denne e-mail:
E-mail fra CoDan Agentura.
Hej Mogens.
Undskyld ventetiden. Der har sådan set ikke været nogen tvivl om, at I
skulle have pengene tilbage for den tur, I aldrig fik, men jeg måtte kæmpe
mig igennem en mindre stabel lignende sager, inden jeg nåede tilbage til din.

I løbet af kort tid, skulle der gerne blive tilbage ført 25 EUR til jeres
kreditkort-konto. Det svarer til den tur, I ikke fik. Jeg er ked af, at i
måtte opleve at blive evakueret, men før jeres ankomst, var man endnu ikke
forberedt på, at det ville kunne gå så galt.

Jeg håber, I  får lyst til at besøge Prag en anden gang, og i så fald er vi
klar til at tilbyde jer diverse servicer.

Med venlig hilsen
Nanna Andersen
CoDan Agentura
http://www.andel3w.dk

Det kan vist ikke være mere reelt, så jeg kan varmt anbefale at hvis du/I skal til Prag, at du/I gør brug af de ture og den service som CoDan Agentura tilbyder. Besøg deres hjemmeside og læs nærmere, de har meget at byde på, og så taler de oven i købet vort eget sprog.

Katastrofens omfang.
Et sammstyrtet hus i Karlin Et andet hus som er styrtet sammen også i bydelen Karlin I dagene efter vores hjemkomst kunne vi i fjernsynet se omfanget af de ødelæggelser som oversvømmelsen havde afstedkommet og vi blev klar over at det i Prag var gået hårdt ud over det kvarter vi boede i.  Tre huse var styrtet sammen, endda et som i første omgang var erklæret for sikkert! Heldigvis var beboerne endnu ikke vendt tilbage inden sammenstyrtningen skete. Et hold var ved at affugte et hus efter de først havde pumpet vand ud af kældrene, men måtte stoppe arbejdet og forlade stedet, da huset pludselig begyndte at "sætte" sig. Det fortæller noget om hvor svært det er for folk at vende tilbage. Jeg har også set nogle billeder fra Metrostationen Florenc, nabostation til Krizikova, som viste at vandet stod ind over stationspladsen, så Krizikova, som vi anvendte, er sikkert også berørt.

Svar fra Alletiders Rejser.
Vi har modtog et pænt brev d. 4. september hvor de beklagede vores alt for tidlig hjemrejse, samtidig var der vedlagt en check hvis størrelse Sanne og jeg begge er meget tilfredse med. Det glædede mig personligt at jeg fik ret i at der ville komme et positiv udfald af vores anke.  

Sidst opdateret : 17. januar 2007
Dag 3 Rejsedagbog dag 5