Fredag d. 20. oktober 2006

1.Dag.
Suvarnabhumi Airport.
Flyet landede stille og roligt i Bangkoks nye lufthavn Suvarnabhumi Airport, den rullede et pænt stykke tid inden flyet nåede frem til Gaten. Suvarnabhumi Airport er stor en lufthavn, det forventes at når lufthaven kommer op på fuld kapacitet, vil den være i stand til årligt, at betjene omkring 100 millioner passagerer. Vejen frem til indrejseskranken er lang, meget lang, men heldigvis er der rullende fortov det meste af vejen, ellers kan man godt få den fornemmelse at man har gået det halve af vejen til Bangkok. Jeg kendte rutinen allerede, det var jo anden gang inden for en uge jeg landede her.
Vi lægger an til landing Typisk Bangkok taxi
Jeg kom hurtigt gennem emigrationskontrollen og fandt hurtigt ud af, via en lystavle, hvilket bagagebånd min kuffert burde komme på. Ventetiden ved bagagebåndet føles altid lang, og jeg er altid spændt på om min kuffert dukker op. Det skyldes at jeg i 1993, på vej til Luzern, stod i Zürich lufthavn og forgæves ventede på min kuffert, den dukkede først op fire dage efter. Nå - den dukkede heldigvis hurtigt op. Derefter gik turen ud gennem tolden og ud til den kødrand der altid ventede uden for ankomsthallen. Derefter ned ad rampen til etagen nedenunder til taxi køen. Jeg havde hjemmefra bestilt et værelse på Hotel Woraburi som ligger i bunden af Sukhumvit Road Soi 4, taxichaufføren kendte godt hotellet, så det gik over stok og sten, eller sagt på en pænere måde, kørte han som død og helvede, alt imens han snakkede som et vandfald på hans fejlbarlige engelsk.

Hotel Woraburi.
Hotellet set udefra Min seng på hotellet
Jeg nåede dog frelst frem til mit hotel. De ville heldigvis vedkende sig min forudgående reservation, så jeg fik hurtigt tildelt mit værelse og et velkommen oveni. Værelset var ok, der var hvad jeg skulle bruge, aircondition, køleskab, TV og så mit uundværlige varme bad. Jeg indviede da også badeværelset med det samme. Det var dejligt forfriskende at få de korte shorts og sandalerne på. Bangkok var stadigvæk den bil osende by, og da jeg havde fået os nok i Kuala Lumpur, var jeg fast besluttet på at tage videre  i morgen. Jeg havde besluttet at tage til Bangsaen, en lille badeby i region Chonburi. Jeg kiggede  i min gamle slidte udgave af Lonely Planets guide for Thailand, her fandt jeg et hotel der lød rimeligt. Jeg ringede til hotellet for at bestille et værelse for et par dage, de havde heldigvis et ledigt værelse. Jeg havde en del problemer med at få den til at opfatte mit navn, selvom jeg stavede det langsomt og på engelsk. Jeg skulle senere erfare, at ikke alle i receptionen havde særlige gode engelskkundskaber.

Internetcafe.
Hotellets restaurant hvor jeg spiste min aftensmad Jeg gik på jagt efter en Internetcafe, og fandt da også ret hurtigt en, men gudfader bevare mig vel, for hver to bogstaver jeg skrev lavede maskinen et mellemrum på fem seks positioner, så måtte jeg slette mellemrummene igen, jeg var så i stand til at skrive to bogstaver igen inden den sprang igen. Da jeg påtalte det til hende der styrede biksen, rodede hun lidt med opsætningen og sagde så ok. Gu' var den ej ok, da jeg ikke havde lyst til at tilbringe hele aftenen her, opgav jeg og bad om at betale. Hun var dog så "flink", at hun ikke ville have noget. Jeg fortsatte videre op ad gaden, her fandt jeg en anden butik, hvor det bare fungerede med det samme.

Jeg var blevet sulten nu, så jeg gik tilbage til hotellet for at indtage min aftensmad i hotellets restaurant. Det blev til en gang kylling i ris ag karry, samt en kold Singha Beer, det hele var til en rimelig penge.

Hillery II.
Musik for fuld drøn Mens jeg spiste sad jeg og funderede over hvad jeg skulle foretage mig resten af aftenen, jeg kom i tanke om spillestedet Hillery II. Den lå også i samme gade som mit hotel, så jeg besluttede at stikke næsen inden for. Det var et femmands orkester der spillede, desuden var der to sangerinder, der skiftedes til at synge. Det var et udmærket orkester og pigerne sang ganske godt hver især. Det var en blanding af halvfjerdser og firser musik. Jeg blev og lyttede til musikken to øls tid, eller omkring halvanden time, inden jeg begyndte at få smalle øjne. Trætheden havde meldt sig, det var på tide at gå tilbage til mit hotel. Det havde været ret varmt hele dagen, lige nu var temperaturen behagelig.

Godnat.
Jeg forsøgte at kigge lidt fjernsyn efter jeg var kravlet i seng, men jeg lå og klippede kaniner hele tiden, så det var sluk lyset og godnat Mogens.