Torsdag d. 26. oktober 2006

7.Dag.
Så pakker jeg Jeg vågnede klokken 8.15, i dag skulle jeg videre så jeg gav mig god tid med morgenbadet, bagefter gik jeg ned i restauranten hvor jeg bestilte en kop kaffe og to skiver brød, jeg ved ikke hvad der var mest kedelig, kaffen eller brødet? Ok prisen var dog også der efter. Jeg gik tilbage for at pakke, jeg skulle videre til Sukhothai i dag. Jeg havde god tid, taxien skulle først komme og hente mig kl. 12.15, for at køre mig til lufthavnen.

Wat Nong Jarin.
Bymuren eller dele af det der er tilbage Chedien i Wat Nong Jarin Jeg gik mig en lille tur i nabolaget, jeg fik kigget lidt på den gamle bymur eller rettere sagt på de rester der var tilbage af den. Der efter besøgte jeg endnu et gammel tempel som for øvrigt hedder Wat Nong Jarin, templet er nævnt i digtet "Hariphunch", som blandt andet fortæller at templet tidligere hed Wat Jedlin. Chedien er bygget i den såkaldte Mondrop stil som inkluderer en niche for en Buddha på hver af dens fire sider. Selve toppen af chedien er formet som en klokke, og ender ikke som det ellers var sædvane, i et spir, Den arkitektoniske stil er fra omkring 1600 tallet.

På hotellet.
Jeg gik samme vej tilbage til mit hotel, hvor jeg købte en Pepsi i hotellets bar. Jeg satte mig ved swimmingpoolen. Jeg havde ikke siddet ret længe, før min nordirske ven Ian fra Belfast dukkede op, han kom hen til mig og spurgte mig hvor jeg kom fra. Nå ja, han kunne selvfølgelig ikke huske mig, så jeg præsenterede mig selv igen. Han talte stadig noget usammenhængende, jeg snakkede ham efter munden, han sprang stadig noget rundt i samtalen, han forsvandt dog lige så hurtigt som han var kommrt. Det var ved at være tid til at checke ud, min taxi kom da også hurtigt efter.

Chiang Mai Airport.
Cafeteriet i Chiang Mai Airport Venter på flyet til Sukothai - Bangkok Airways
Turen til lufthavnen tog ikke ret lang tid, jeg måtte vente et stykke tid inden jeg kunne få lov til at checke ind. På vej ind til Gaten blev jeg stoppet af en ung dame fra Bangkok Airways, hun fortalte at jeg var velkommen i deres lounge, hvor der var gratis kaffe og brød, og hvad jeg eller ville have at drikke. Helt fint jeg bestilte en kop kaffe og en ostemad. Der var også flere engelsksproget aviser, så jeg kastede mig over Bangkok Post. På den måde fik jeg tiden til at gå indtil, der var udkald til bording.

Afgang til Sukhothai.
Flyet var af typen ATR72 - I de sædvanlige festlige farver Her et tydeligt bevis på den megen regn som havde ødelagt mange afgrøder
Flyet var af typen ATR72, malet i de sædvanlige festlige farver. Jeg havde fået tildelt en vinduesplads, men der var mange ledige sæder, så jeg kunne have fået ti af dem. Vi fik serveret en sandwich og en kop kaffe. Jeg kunne se de mange oversvømmede arealer som den sidste måneds kraftige regn havde forårsaget, noget af en katastrofe for de fattige risbønder, deres afgrøder var blevet ødelagt.

Sukhothai Airport.
Indgangen til mit hotel I Sukhothai Flyet landede ca. 45 minutter senere, her kunne man købe en plads en minibus, og så blive kørt til sit hotel. Jeg havde ringet i går og bestilt et værelse i forvejen på Hotel Riverview. Vi blev 7 i bussen, et engelsk par, et fransk par som var sammen med to thailændere, og så lille mig. Englænderne blev først sat af, der efter var det min tur til at blive sat af. Hotellet lå ned til en flod, med bagsiden af hotellet ud til floden, det var nu mere river end det var view. Værelset som lå på 1.sal, var ikke noget at råbe hurra for, men ok til prisen 350 Bath (ca. 70 kr.), der var hvad der skulle være, bad med varmt vand , en stor seng og et TV. Jeg pakkede kun mit toiletgrej ud, så samlede jeg noget vasketøj sammen, som jeg afleverede nede i receptionen, det ville være færdigt i morgen lød beskeden, klokken var nu 18.15.

En aftentur.
Jeg gik mig en tur lige for at spotte stedet omkring, så jeg gik ned langs floden, der var nu ikke meget at se, på et tidspunkt kom jeg forbi et lille supermarked hvor der sad nogle mænd udenfor og drak en øl. Jeg gik der hen og bestilte en øl hos en af personalet, hun sagde 20 Bath, men hun blev omgående korrigeret af en af mændene der sad udenfor, så nu forlangte hun, dog lettere forvirret, 30 Bath for øllet. Ok - den fattede jeg med det samme, den sædvanlige historie, een pris for de lokale og een pris for turister. Ikke fordi jeg følte mig snydt, men alligevel.

Der laves skolelektier På vejen tilbage til mit hotel, stødte jeg på en restaurant der så rimelig ud, ja hvor ikke? Jeg gik ind og satte mig. Der sad to børn ved et bord, stærkt optaget af at lave deres skolelektier. Jeg bestilte noget svinekød i sur/sød sovs, en lille skål ris, samt en Singha Beer. Gu' ved hvad den restaurant levede af, jeg var den eneste gæst de havde, og der kom heller ingen i den tid jeg sad der. Maden smagte for øvrigt udmærket.

Tilbage til hotellet.
Jeg gik en lille tur efter jeg havde spist, jeg fandt en Internetcafe, lokalet var stort, proppet med maskiner langs væggene, alle maskiner var optaget af unge mennesker der spillede på livet løs, så jeg måtte gå igen med uforrettet sag. Jeg valgte at gå tilbage til mit hotel, i receptionen bestilte jeg en til at køre mig ud til det gamle område af Sukhothai i morgen kl. 9.30.

Godnat.
Jeg lå og kiggede fjernsyn efter jeg var kravlet i seng, der var en engelsk fodbold kamp, men det var en omgang trillen bold frem og tilbage uden der skete noget, jeg fandt det så kedeligt, så jeg slukkede lyset og lagde mig til at sove.

Sidst opdateret : 11. oktober 2008
dag 6 Rejsedagbog dag 8