Søndag d. 29. oktober 2006

10.Dag.
Jeg vågnede lidt i 8, jeg lå og funderede lidt over min rejse, jeg havde jo god tid. Det var hjemrejse dag i dag, så jeg havde en meget lang dag foran mig. Mit fly til Frankfurt fløj først kl. 23.45 fra Bangkok. Efter mit morgenbad,  gik jeg ned i hotellets restaurant. Jeg bestilte en omelet hos kokken, jeg skænkede mig en kop kaffe, ristede et par skiver toast, tog lidt smør og noget marmelade samt et glas orangejuice, så var jeg godt rustet til at møde dagen. Efter morgenmaden gik jeg op og pakkede min kuffert, så den var klar til afrejse. Jeg havde pakket mit "vintertøj" ned i en plastikpose, så jeg kunne skifte inden jeg fløj tilbage til de køligere himmelstrøg. Klokken var nu 10, så det var tid til at checke ud, jeg betalte regningen med mit plastikkort. Jeg måtte vente lidt inden jeg fangede en Taxi til at køre mig til lufthavnen.

Khon Kaen Airport.
Venter på gaten åbner Jeg var kommet i så god tid, så check-in skranken  var endnu ikke åbnet. Det gav mig tid til at få en kop kaffe. Selve lufthavnen er som de fleste af Thailands provins lufthavne, denne her var dog større og af nyere dato, men Khon Kaen er jo også Thailands næststørste by. Nå jeg fik checket ind og gik til Gaten, Flyet afgik til tiden, flyet var ikke helt fyldt op. Jeg fik serveret den sædvanlige boks med en oste sandwich og orangejuice, jeg fik også en kop kaffe. Vi landede i Bangkoks nye lufthavn, nu gjaldt det om at finde min kuffert og så se om jeg kunne komme af med den igen, så jeg ikke skulle trække rundt med den resten af dagen. Jeg befandt mig jo i ankomsthallen, så jeg måtte bevæge mig hen til afgangshallen. Jeg henvendte mig ved informationsskranken, men de mente at jeg først kunne checke ind tre timer før, men der var nogle bagagebokse hvor jeg kunne få min kuffert opbevaret i. Der var over 6 timer til jeg kunne checke ind, så jeg valgte den løsning.

Ind til Bangkok.
Klokken var nu 15, og 6 timer i en lufthavn er lang tid, så jeg gik ud af afgangshallen og fik fat i en taxi med det samme. Jeg bad chaufføren om at køre mig ind til Ambassador Hotel, så var jeg i nærheden af mit spisested. Det var for tidligt at spise lige nu, så jeg fandt et sted i en sidegade til Sukumvit Road, hvor jeg kunne få en gang oliemassage. Jeg bestilte halvanden time. Det var meget afslappende, jeg måtte flere gange stramme mig op for ikke at falde i søvn. Da jeg var færdig, var klokken over 18 og jeg var nu blevet sulten.

Li's restaurant.
Det var tid til at besøge Li's restaurant. Det var rart at se begge Li, mand og kone, stadig var aktive, de er jo ikke helt unge mere. Jeg bestilte en svinekotelet og en Singha Beer, alt var ved det gamle.

Techno Bar.
Efter maden gik jeg en tur på Sukumvit Road og kiggede på de opstillede boder, men jeg gad ikke at købe noget. Da jeg var træt at det, gik jeg ind på en bar for at hvile mine ben, måske også fordi "naturen" var begyndt at presse på. Den bar jeg var gået ind på, viste sig at være en "techno bar", der lød støjende techno musik og belysningen var holdt sygeligt blåt neonlys. Jeg bestilte en kop cappochino og så fik jeg lettet presset. Der var ikke mange gæster i baren, det kunne jeg godt forstå, for Techno er ikke noget man gider høre på ret længe. Jeg besluttede at tage en taxi til lufthavnen. Turen der ud tog ca. en halv time.

Bangkok Airport.
Jeg hentede min kuffert og fik checket ind. Inde i afgangs hallen betalte jeg de obligatoriske 500 Bath i lufthavnsafgift, og jeg gik derefter igennem paskontrollen. Efter jeg havde orienteret mig om hvor min Gate var, gik jeg lidt rundt i lufthavnen for at kigge på  nogle af de shops som findes der. Det var nu kun for at fordrive tiden, så det blev jeg hurtigt træt af. Jeg satte mig ind på en bar - herligt - lufthavnen var nu blevet helt røgfri. Det blev tid til at gå til min Gate, men først skulle jeg gennem sikkerhedskontrollen inden jeg kunne gå ind i ventesalen. Det var en Airbus 340 jeg skulle med.

Hjemturen.
Hjem turen forløb uden de store problemer, jeg havde fået tildelt en vinduesplads, så da jeg havde fået spist den varme mad, drukket et par glas rødvin, samt fået en cognac til kaffen, faldt jeg i søvn. Jeg var så heldig at jeg sov lige til det var tid til morgenkaffen. Flyskiftet i Frankfurt passede med tidsplanen, så jeg landede i Kastrup til tiden. Turen gennem paskontrollen ag tolden gik hurtigt. En god ting ved Kastrup Lufthavn er at der altid er masser af Taxier der venter på kunder, så jeg var hurtigt hjemme.
Nu var alt tilbage ved det gamle - sådan da.

Sidst opdateret : 08. juni 2008
Dag 9 Rejsedagbog Rejsedagbog