Mandag d. 2. December 2002

11. Dag Hua Hin.
Det regnede kraftigt - og med svag torden i baggrunden Kl.8 blev jeg vækket af nogle kæmpe brag. Det var tordenvejr, regnen væltede ned, nå jeg havde ingen faste planer for formiddagen, så pyt med det. Jeg lå i sengen og fortalte min dagbog om gårsdagens hændelser, regnen var stilnet lidt af. Efter morgenbarberingen og det obligatoriske bad, var jeg klar til morgenmaden. Jeg havde for en gangs skyld en glubende appetit, Jeg satte mig ind i ikkeryger restauranten, her stod pudsigt nok alt det sunde - tomater, salat, agurker osv., alt det jeg ledte efter i går. Efter morgenmaden gik jeg tilbage til mit værelse for at vente på at det skulle blive godt vejr. Jeg fik pakket lidt vasketøj, så jeg havde et par rene bukser og en ren Sweatshirts til hjemrejsen. Jeg beslutte at dagen i dag skulle være en rigtig slapperdag.

Ind til Hua Hin.
Det regnede kraftigt - og med svag torden i baggrunden Jeg afleverede mit vasketøj nede i receptionen, og sagde at jeg rejste til Kanchanaburi i morgen, men det var ok, de ville bare lægge vasketøjet på mit værelse. Der var ingen TukTuk uden for hotellet, men ud fra nogle buske og palmer dukkede der en mand op. Jeg skulle bare vente et øjeblik så ville der komme en TukTuk, derefter ringede han på mobilen. I ventetiden fik vi os en rigtig hyggelig sludder. TukTuk'en satte mig af ved Admiralen, jeg gik ned mod stranden, jeg måtte hellere lige se hvordan stranden så ud. Solen var kommet frem og nu var det rigtigt varmt. Jeg købte mig en kvart vandmelon ved en lille vogn, den blev meget elegant skåret ud og lagt i en plastikpose, uberørt af menneskehånd. Der var en del mennesker ved stranden, men de fleste sad under store parasoller, der skulle nok heller ikke mere end en halv time til i solen, før man var godt grillet. Jeg passerede Hotel Hilton's  bid af stranden, den var ikke noget at skrive hjem om.

På et tidspunkt passerede jeg Restaurant Seaside, jeg besluttede at spise min frokost der. Jeg havde næsten hele restauranten for mig selv. Hyggeligt at sidde og spise og så samtidig kunne kigge ud over havet.

Hua Hin jernbanestation.
Stationen er meget smuk og veholdt. Der ringes til afgang for toget.Jeg besluttede mig for at se Hua Hin's berømte jernbanestation. Så ned gennem byen igen, så krydse den store vej ved Postkontoret. Det var stegende varmt nu, så jeg købte mig en flaske vand på vejen. Jeg var så heldig at jeg ankom til stationen samtidig med et tog. Toget holdt et stykke tid, fordi der skulle åbenbart først tømmes affaldsspande og fejes lidt i toget inden det fik lov til at køre igen. Jeg ved ikke om den tid der gik med det var indregnet i køreplanen, men alle tog det tilsyneladende med knusende ro. Endelig kunne stationsforstanderen ringe med klokken og vifte med det grønne flag. Jeg prøvede at kigge lidt på de togplaner de skiltede med, det var kun for dem der kunne læse thailandsk.

Jeg daskede ned mod nogle basarbygninger, her købte jeg et par DVD'er i den gode kvalitet.

Templet i Hua Hin.
En af de mange bygninger som tilhører templet i Hua Hin Jeg har ikke kunnet finde ud af hvad templet hedder i Hua Hin, men det skal ikke forhindre mig at omtale mit besøg der. Tilsyneladende var de i gang med at bygge en scene og nogle overdækkede siddepladser op. Jeg vil skyde på at der skulle være en eller anden festlighed på Kongens fødselsdag. Selve tempelkomplekset består af en række bygninger, der er kun adgang til nogle få af dem. Der var et tempel, som var bevogtet af to hvide løver, der var fri adgang, men desværre var jeg iført shorts, så ingen adgang for Mogens. Men jeg er sikker på det er et besøg værd.

Tilbage til mit hotel.
Jeg tog tilbage til mit hotel, jeg var godt svedig, et bad var tiltrængt og tørt tøj selvfølgelig også. Der var lige tid til at få en hurtig kop kaffe. Af sted igen, der holdt heldigvis en TukTuk ude foran hotellet. Jeg ankom til Hotel Hilton til aftalt tid. Inde i Lobbyen sad Johannes, Lene og Leo og ventede, lidt efter ankom Anne og Henning.

Vi blev enige om at gå på Admiralen og få os en øl og så vente på at damerne skulle komme forbi, fra damefrisøren, så kunne vi fange dem i forbifarten. vi blev alligevel enige at gå tilbage til Hotel Hilton, sæt nu pigerne gik en anden vej. På vejen tilbage købte vi Mekong Whisky og Cola - Leo insisterede at han og Lene ville betale - ok når de nu så gerne vil. Ti minutter efter ankom pigerne, vi tog et par TukTuk'er til Hotel Marriot.

Marriott Resort and Spa.
Det er et utroligt elegant hotel, med en smuk og eksotisk beplantning. Vi var enige om at vi ville spise derude - restauranten lå i meget flotte omgivelser. Betjeningen var udsøgt, vi valgte næsten ligeså mange forskellige retter som vi var personer. Jeg bestilte kylling i chilisauce, jeg understregede - not so spicy - ja jeg understregede det med at sige - Mai Pet. Jeg er nu ikke så sikker på at beskeden nåede ud til kokken. Jeg tror jeg i stedet fik Chili med kylling. Maden var godt nok var ret meget meget stærk, men efter et par mundfulde gjorde det ikke så meget, mine smagsløg var totalt lammet.

Sølvbryllup.
Midt under middagen siger Leo pludselig: Vi har for resten sølvbryllup i dag! Sådan! Leo fortalte at det først var gået op for dem i løbet af dagen. Datoen på armbåndsuret var en dag bagud, der er jo kun 30 dage i november, så han havde glemt at stille på uret!!! Ja -  man mister tit tidsfornemmelsen når man har ferie. Det blev til et stort tillykke til sølvbrudeparret.

Lhomumbaholdet sidste gang.
Efter vi havde spist skulle vi over og se Grethe og Lones værelse. Værelset var meget elegant og velindrettet. Lone var meget glad for at det nu var overstået - hun har næsten ikke fået lov til at røre sig før Grethe var over hende - du må ikke rode, vi får gæster i aften!! Vi satte os ud på terrassen og så stod den på Lhomumba - Cola og Mekong Whisky.

Sengetid.
Det var ved at være sengetid og sige tak for i aften, det havde været en hyggeaften. Jeg tog en TukTuk sammen med Astrid, Johannes, Lene og Leo, vi tog Hotel Hilton først og derefter til mit hotel: Jeg skulle tidligt op i morgen, så jeg bestilte vækning i receptionen. Jeg havde ingen problemer med at falde i søvn.

Sidst opdateret : 12. marts 2003
Dag 10 Rejsedagbog Dag 12