Lørdag d. 9. Oktober 2004

Dag 1.Start på dagen.
Hovedbanegården i København er under renovering - vi venter på toget Så oprandt dagen hvor Sanne og jeg  skulle af sted. Efter vi havde spist frokost tog vi S-toget fra Brøndbyøster Station til Hovedbanegården og derefter videre med Regionaltoget til Kastrup Lufthavn.

Kastrup Lufthavn.
Vi gik den lange spadseretur fra stationen gennem Terminal 3 ned til bunden af Terminal 2. Seneste mødetid var kl. 15. Nu vi os ikke bryder om at komme i sidste øjeblik, så vi kom i så god tid, at indcheckningskranken endnu ikke var åbnet. Vi skulle flyve med Mærsk Air, så jeg gik hen til en skranke hvor der stod Mærsk Air for at spørge om hvornår vi kunne checke ind til Antalya. Damen ved skranken smilede venligt og sagde at hun godt ville gøre en undtagelse og checke os ind allerede nu, men ellers skulle hun først åbne om en times tid. Hvilket venligt menneske. Køen var ret lang henne ved sikkerhedskontrollen, det tog omkring en halv time før vi slap i gennem. Der efter hen til den Toldfrie hvor vi købte hver en stang Prince, selv om ingen af os ryger, men de kan jo altid bruges som gave.
Da vi havde god tid, købte vi os en kop kaffe og et stykke wienerbrød - sikke priser! Vi satte os og kiggede på aktiviteten omkring de forskellige parkerede flyvemaskiner, inden det var vores tur til at gå ombord på vores eget fly.

Mærsk Air.
Vi søgte over mod vores Gate, da der blev annonceret bording. Flyet vi skulle flyve med var et Boeing 737, klokken var nu 16.15 så mon ikke vi kommer af sted til tiden klokken 16.30.

On the Air again.
Underholdningen hang i loftet Alle kom hurtigt ombord, lugerne blev lukket, vi rullede stille ud til startbanen, og vupti så var vi i luften. Vi fløj med en hastighed på ca. 900 km. i timen og i højde på ca. 10.000 meter, flyvetiden til Antalya tog ca. tre og en halv time inden vi var fremme ved Antalyas lufthavn. Flyveturen viste sig at være ret behagelig og rolig. Betjeningen ombord var upåklagelig og hurtig. Vi fik det sædvanlige kedsommelige "flymad", og da det var et charterfly vi var med, måtte vi selv købe drikkevarerne, rødvin til maden, en cognac til kaffen og senere hen en øl. Der rullede en eller anden ligegyldig film hen over de små skærme, som med mellemrum hang ned fra loftet. Hvis vi ville have lyden med, var vi nød til at købe et sæt høretelefoner hver.

Antalya Lufthavn.
Vi ankom i god behold og proceduren ved paskontrollen gik ret hurtigt. Vi fik hurtigt vores kufferter udleveret og der efter gik turen gennem toldkontrollen. Uden for ventede en rejseleder fra Star Tour, hun udpegede vejen over til vores bus. Her ventede vores rejseleder, Kristina som på en blanding af svensk og lidt dansk, bød os velkommen. Hun fortalte at vi ville blive fulgt ind til vores hotel af vores tyrkiske guide Gilmer, hun selv skulle vente på resten af vores hold som ankom senere fra Stockholm.

Ankomst til hotel.
Busturen ind til vores hotel tog mindre end en halv time. Hotellet hed Khan Hotel  som tilhører en international hotelkæde Best Western. Værelset vi fik anvist lå ud til gaden, men der var nu ikke ret meget gadestøj. Vi pakkede ikke ud, da vi jo skulle videre igen i morgen tidlig. Efter vi havde nettet os lidt, gik vi ned i baren for at få os en godnat øl. Vi skulle frem vænne os til at betale millioner hver gang vi skulle købe noget her i Tyrkiet. Vores øjne var begyndt at blive lidt "smalle", det havde også været en lang dag, så vi besluttede os for at gå i seng.