Lørdag d. 18. Oktober 2003

14. Dag Hua Hin - Bangkok.
Hotel City Beach Resort  - anlægget omkring swimmingpoolen I dag er det hjemrejsedag, så der var grund ingen grund til hastværk. Efter morgenmaden, gik jeg rundt og tog nogle billeder af hotellets omgivelser. Vejret var rigtig godt så jeg satte mig ud på min altan og nød det gode vejr. Jeg skulle være ude af mit værelse kl. 12.00, så der var masser af tid til at pakke i. Jeg havde ingen problemer med pladsen i kufferten. Da jeg ikke ville gå rundt i lange bukser, Sweatshirt og vindjakke hele dagen i denne varme, blev det pakket ned i min håndbagage. Jeg kunne sikkert finde et sted at skifte ude i Bangkok Airport.

Massage for sidste gang.
Hun er altså ikke ved at bryde i gråd da jeg sagde farvel Kl. 12 stod jeg nede i receptionen og betalte mine regninger på lidt drikkevarer. Jeg fik lov til at deponere min kuffert og håndbagage på hotellet. Da jeg først ville blive hentet her på hotellet kl. 16.00, besluttede jeg at få den sidste omgang massages, så endnu en gang måtte Kob i aktion. Det bliver svært at skulle undvære den daglige oliemassage. Efter en time kunne jeg nu sige farvel og tak til hende. Jeg var nu blevet lidt sulten, så jeg gik ind på den restaurant som jeg havde spist min frokost de andre dage. Her bestilte jeg en gang hvidløgsbrød, en let ret hvor der indgik rejer og ris dertil en Pepsi. Alt det vand som havde fyldt gaden udenfor i de sidste dage, var heldigvis helt forsvundet nu. Efter frokosten slentrede jeg rundt i de små gader, jeg var også ovre i den butik der solgte DVD'er for at høre om han havde fået Hollywood Homecied hjem, men svaret var negativt.

Afhentes på hotellet.
Det var ved at være tid til at tage tilbage til hotellet og vente på at jeg blev afhentet. Af rejseholdet var det kun Jørgen og jeg der skulle tilbage til Danmark. Vi blev afhentet kl. 16.00, i to mindre biler, den ene var til bagagen. Vi skulle lige omkring Hotel Hilton for at hente seks andre som skulle med til lufthaven. Nu forestod der en køretur som normalt tog ca. 3 timer, men på grund af omstændighederne ville være noget længere denne gang. Vi gjorde det obligatoriske stop på en tankstation, så vi kunne hælde fra og tanke op.

Omvej.
På grund af de sidste dages kraftige regnvejr, måtte chaufføren køre en omvej og så var ekspresvejen jo spærret på grund af Apec-mødet i Bangkok, så køreturen tog vel 4 timer før vi var fremme ved lufthavnen. Jørgen og jeg kom hurtigt gennem den første sikkerhedskontrol og det gik lige så hurtigt med at få checket ind, vi var så heldig at få plads nede bag i flyet, hvor der kun er to sæder.

Vente på afgang.
Der var køligt inde i afgangshallen, så jeg gik ud på toilettet for at skifte til noget varmere tøj - tiden for shorts var forbi! Jeg fik handlet lidt i den toldfrie. Vi blev enige om at finde et sted at spise, det gjorde vi oppe på første etage. Den stod på noget kyllingesalat og et stort glas Carlsberg, selve bestillingsproceduren var ret indviklet først skulle man finde ud af hvad man ville have så skulle man bestille det hos en som så sagde det til en anden der gav bestillingen videre til den tredje som så skrev det så ned på en seddel der efter skulle vi så betale det til en fjerde, vores bestilling blev så senere serveret af en femte. Måske lidt forvirrende men om ikke andet gav det da beskæftigelse til en hel del mennesker. Vi bestilte senere endnu et glas øl, vi havde stadig noget tid der skulle fordrives. Det lykkedes dog - det var ved at være tid til at gå til vores Gate.

Sidst opdateret : 19. april 2005
Dag 13 Rejsedagbog Dag 15